Etusivu » Etujoukkue » Henkilöstökertomus » Etujoukkueen olemus ja syntytarina

Etujoukkueen olemus ja syntytarina

Ulkoinen työnantajamarkkinointi

Etujoukkueen ytimessä on edelläkävijyys ja yhteisöllisyys

Etujoukkue on Ekhvan uusi työnantajamarkkinoinnin ja organisaatiokulttuurin kattoteema. Kattoteeman suunnittelu lähti käyntiin keväällä 2024, jolloin pohdittiin työnantajamarkkinoinnille yhteistä nimittäjää, visuaalista ilmettä ja erottautumistekijää. Keskeistä Etujoukkueessa on, että se on enemmän kuin pelkkä markkinoinnin kattoteema. Etujoukkue on osa organisaatiokulttuuriamme. Tuomme Etujoukkueen turvin esille yhteisöllistä arkeamme ja pyrkimystä jatkuvaan parantamiseen. Etujoukkue on joukkue, johon halutaan liittyä ja kuulua.

Millaista on kuulua Etujoukkueeseen?

  • Toimimme arvojemme mukaisesti: mie vastaan, mie välitän, mie uskallan, mie turvaan.
  • Toimintamme ydin on jatkuva parantaminen.
  • Arvostamme kaikkia ammattilaisia oman työnsä parhaina asiantuntijoina. Luotamme siihen, että jokainen henkilö ja tiimi haluaa onnistua työssään.

Etujoukkueen toiminta näkyy päivittäisissä kohtaamisissa, johtamisessa sekä yhteisessä kehittämisessä. Luomme Etujoukkueessa avointa ja osallistavaa ilmapiiriä, jossa keskustelu on rehellistä ja läpinäkyvää. Tiedonkulku on avointa ja aktiivista, ja henkilöstö otetaan mukaan päätöksentekoon varhaisessa vaiheessa.

Etujoukkueen visuaalinen ilme ja kulttuuri heijastuvat kaikessa toiminnassamme, oli kyse sitten sisäisestä viestinnästä, rekrytoinnista tai ulkoisesta markkinoinnista. Tavoitteenamme on vahvistaa positiivista työnantajamielikuvaa ja houkutella parhaita osaajia joukkoomme. Katseemme on vahvasti tulevaisuudessa, jossa rakennamme Etujoukkueesta entistäkin vahvemman ja menestyksekkäämmän yhteisön. Etujoukkue onkin edelläkävijöiden yhteisö. Olemme monessa asiassa valtakunnallisestikin suunnannäyttäjiä ja palkittuja ammattilaisia.

Kuinka meistä tuli Etujoukkue?

Etujoukkueen tarina lähti liikkeelle HR-tiimin ja viestinnän yhteistyöstä, jossa etsittiin, niin sisäiseen kuin ulkoiseen viestintään kattoteemaa, joka nivoo erilliset projektit ja kampanjat yhteen. Yhteisissä työpajoissa organisaation strategiaankin kirjattu tavoite, jossa työntekijämme ovat Suomen onnellisimpia työntekijöitä, sai kannatusta. Työpaja työskentelyssä brändikouluttaja Sami Lanun johdolla kattoteema syveni ja rinnalla arjessa kulkevat teemat kuten työntekijäkokemus, hyvä johtaminen, arvostava työyhteisö, organisaatiokulttuuri sai nimen: Etujoukkue. Meillä on hyvä tiimi, joukkue, johon on etu kuulua. Olemme myös edelläkävijöitä, ja tulevaisuudensuunnannäyttäjiä.

Etujoukkue sai mainostoimiston käsissä muutamia eri vaihtoehtoja visuaalisen toteutuksen osalta. Samalla työryhmä pohti sanoitusta, kuinka meitä olisi hyvä tuoda esille. Koko organisaation yhtenäinen ja yhteinen ilme luo meistä positiivista työnantajamielikuvaa ja lisää tunnettuutta samalla taklaten työvoiman saatavuuden haasteita. Halusimme myös erottautua muista hyvinvointialueista mieleenpainuvalla teemalla.

Työryhmä päätyi useiden vaihtoehtojen jälkeen siihen, että Etujoukkue-konseptin sanoituksessa hyödynnetään oivaltavasti positiivisia mielleyhtymiä urheilun ja liikunnan maailmasta. Etujoukkueen visuaalisessa ilmeessä halutaan kertoa kaikista meistä, arjen tekijöistä, siksi kuvissa onkin ainoastaan esillä omaa henkilöstöämme. Tavoitteena on, että viestinnästämme tulee tunne, että ”tässä joukkueessa minä haluan olla mukana”. Mainoksissamme somessa, erilaisissa diginäytöissä kaupunkien keskustoissa, oppilaitoksissa ja tienvarsilla, lehdissä, ja tapahtumissa tuodaan esille henkilöstöämme avainpelaajina, koska jokainen työntekijämme on avainpelaaja omassa tehtävässään.

Etujoukkueen markkinointi ja ns. iso lähtö

Etujoukkueen markkinointi palapelin paloina. Mikäli tarvitset kuvan saavutettavassa muodossa, ota yhteyttä: rekrytointi@ekhva.fi

Halusimme saada markkinoinnille näyttävän alun, ja sovimme markkinoinnin aloituspäivämääräksi 16.12.2024. Tätä niin sanottua isoa lähtöä varten suunnittelimme:

Näyttävä alku toi meille piikin kävijämäärissä www-sivuille ja sosiaaliseen mediaan. Lisäksi Etujoukkueesta uutisoi mm. Etelä-Saimaa ja Mediuutiset. Saamamme palaute niin ulkoisesti kuin sisäisestikin on ollut pääsääntöisesti positiivista. Ison lähdön jälkeen markkinointia on toteutettu systemaattisesti useissa eri kanavissa ammattiryhmäkohtaisten suunnitelmien mukaan. Markkinointi ja työnantajamielikuvan luominen on pitkäjänteistä työtä, mutta uskomme työn tuottavan meille entistä enemmän potentiaalisia ja laadukkaampia työnhakijoita.