Etelä-Karjalan hyvinvointialueen (Ekhva) potilastietojärjestelmän käyttökatko aiheuttaa viivettä päivystysvastaanotoilla keskiviikosta 10.12.2025 klo 22 alkaen aina torstaille 11.12.2025 klo 7 saakka. Potilastietojärjestelmän päivityksestä johtuva käyttökatko hidastaa sen aikaista vastaanottotoimintaa. Ota aina yhteyttä hoidon tarpeen arviointiin ennen päivystykseen tai kiirevastaanotolle hakeutumista.
Hoidontarpeesi arviointi ja ajanvaraus tehdään joko puhelimitse tai verkossa.
- Voit soittaa Päivystysapuun 116 117 (palvelee vuorokauden ympäri).
- Voit soittaa hyvinvointiasemiemme puhelinpalveluun 05 352 7260 (ma–pe 7–20).
- Voit käyttää Oma Ekhvan chat–palvelua (avoinna joka päivä klo 8–20).
- Voit ottaa yhteyttä myös Omaolon oirearvion digikanavan kautta.
Hoidontarpeen arviosta saat sairauteesi kotihoito-ohjeet, ja tarvittaessa sinut ohjataan kiirevastaanotolle, päivystykseen tai saat ajan hyvinvointiaseman lähivastaanotolle tai etävastaanotolle.
Ammattilaisilla on käyttökatkon aikana käytössään potilastietojärjestelmän varajärjestelmä.
Ylilääkäri Pekka Korvenoja hyvinvointialueelta kertoo:

Ennen päivystykseen tuloa kannattaa aina ensin soittaa Päivystysavun puhelinnumeroon 116 117 tai käyttää muita yhteystapoja hoidon tarpeen arviointiin.
Pekka Korvenoja
– Toivomme asiakkailtamme ymmärrystä mahdollisesti pidentyviin odotusaikoihin järjestelmän käyttökatkon aikana sekä sitä seuraavana aamuna.
Lisätietoja:
Pekka Korvenoja, ylilääkäri, puh. 040 139 0451, [email protected]
