• Influenssarokotukset: Neuvoloiden ja opiskeluterveydenhuollon digitaalinen ajanvaraus on avautunut. Read more
Etusivu » Artikkelit » Mediatiedotteet » Muutoksia Taipalsaaren hyvinvointiasemalla 3.11.2025 alkaen
Lähikuva Taipalsaaren hyvinvointiaseman sisäänkäynnistä. Edessä näkyy asfaltoitua pihaa, kyltti ja ikkunoita. Rakennus on punatiilinen matala rakennus, jossa valkoiset ikkunat.

Muutoksia Taipalsaaren hyvinvointiasemalla 3.11.2025 alkaen

, ,

Taipalsaaren hyvinvointiaseman asiakaspalvelupisteen hoitajan työpanos siirretään potilastyöhön, ja asiakaspalvelupiste on viimeistä päivää avoinna perjantaina 31.10.2025. Asiakaspalvelupisteessä on voinut saada yleistä neuvontaa. Hyvinvointiaseman muut toiminnot jatkavat entisellään.  

Hoitajan ajanvaraukseton vastaanotto palvelee tuttuun tapaan myös asiakaspalvelupisteen sulkemisen jälkeen arkisin klo 8.30–11.00. Vastaanotolle voi tulla esimerkiksi ompeleiden tai hakasten poistoon, injektion antoon tai muihin lyhyisiin hoitotoimenpiteisiin ilman ajanvarausta. Kiireetön vastaanottotoiminta jatkuu Taipalsaaren hyvinvointiasemalla ennallaan.

– Kun hoitajan työ kohdistuu suoraan potilastyöhön, voimme tarjota apua juuri siellä, missä tarve on suurin, kertoo palveluesihenkilö Rauni Tuononen.

– Puhelinpalvelu ja digitaaliset kanavat, kuten Oma Ekhva, tekevät asioinnista sujuvaa ja joustavaa, sillä ne mahdollistavat yhteyden ammattilaiseen myös ilman että tarvitsee lähteä asioimaan hyvinvointiasemalla, jatkaa Rauni Tuononen. 
– Digitaalisissa palveluissa voi hoitaa monia terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä asioita silloin, kun se itselle parhaiten sopii – vaikka iltaisin tai viikonloppuna. Oma Ekhvassa voi esimerkiksi tarkistaa laboratoriotuloksia, uusia reseptejä, lähettää viestejä hoitohenkilökunnalle tai asioida läheisen puolesta.

Hyvinvointiasemien puhelinpalvelu auttaa terveysasioissa

Hyvinvointiasemien puhelinpalvelu palvelee numerossa 05 352 7260 arkisin klo 7–20. Puhelinpalvelussa tehdään hoidon tarpeen arviointi, annetaan itsehoito-ohjeita ja tarvittaessa varataan aika ammattilaiselle.

Oma Ekhva – asioi ajasta ja paikasta riippumatta

Useasti asiointi hoituu kotoa käsin myös digitaalisessa palvelussamme Oma Ekhvassa. Oma Ekhvassa voi asioida terveyteen, hyvinvointiin ja turvallisuuteen liittyvissä asioissa, ja asioinnin voi tehdä myös läheisen puolesta. Suurin osa palveluista on käytössä 24/7. Osa palveluista on käytettävissä myös ilman tunnistautumista.

Lisätietoja:

Rauni Tuononen, palveluesihenkilö, puh. 040 651 5934, [email protected] 

Eija-Liisa Vikström, palvelupäällikkö, puh. 040 670 6241, [email protected]   

Linkit:  

Taipalsaaren hyvinvointiasema – Etelä-Karjalan hyvinvointialue