Etelä-Karjalan hyvinvointialue (Ekhva) etsii asiakkuusjohtajaa, jolla on vankka kokemus asiakaslähtöisten palveluiden kehittämisestä.
– Nostamme asiakaskokemuksen toimintamme keskiöön uudistuvassa organisaatiossamme ja haemme tätä varten motivoitunutta kehittäjää ja johtajaa, hyvinvointialuejohtaja Sally Leskinen kertoo.
Tuekseen asiakkuusjohtaja saa yhteistyökykyisen ja asiantuntevan työyhteisön.
Asiakkuusjohtaja on hyvinvointialuejohtajan suora alainen ja kuuluu hyvinvointialueen johtoryhmään. Hän vastaa kaikista asiakkuusprosesseista ja toimii valmentavana esihenkilönä neljälle vastuujohtajalle, joiden alaisuudessa työskentelee uuden rakenteen aloitusvaiheessa noin 800 työntekijää.
Keskeiset vastuut virassa ovat asiakkuusyksiköiden strateginen ohjaus ja johtaminen sekä asiakkuusperustaisen palveluintegraation ja -koordinoinnin kehittäminen. Asiakkuusjohtaja osallistuu talous-, investointi- ja resurssisuunnitteluun.
Henkilöltä odotetaan soveltuvaa ylempää tiedekorkeakoulututkintoa sekä vankkaa kokemusta asiakaslähtöisten palveluiden johtamisesta ja kehittämisestä. Lisäksi edellytetään kokemusta esihenkilönä toimimisesta ja johtoryhmätasolla työskentelystä. Asiakkuusjohtaja tarvitsee hyvien vuorovaikutus- ja viestintätaitojen lisäksi kykyä strategiseen ajatteluun, muutosjohtamiseen sekä linja- ja verkostojohtamiseen.
Uuden asiakkuusjohtajan toivotaan aloittavan virassa 1.9.2025 alkaen tai sopimuksen mukaan. Haku päättyy 4.7.2025.
Lisätietoja:
Sally Leskinen, hyvinvointialuejohtaja, puh. 0400 497 418, [email protected]
Työskentely Ekhvan Etujoukkueessa
Organisaatiomuutos 1.1.2026
- Sote-palvelut siirtyvät yhden toimialueen alle ja niiden rinnalla toimii ns. asiakkuuskehä, joka vastaa palvelujen ohjauksesta eli ratkoo kysymyksiä, millaista palvelua kukin asiakas tarvitsee.
- Muutos ei lisää johtajien määrää vaan toiminnot organisoidaan uudelleen vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeita.