Hyvinvointi- ja terveysasemat

Eksoten hyvinvointi- ja terveysasemien toimipisteet ovat kaikkien eteläkarjalaisten käytössä,
riippumatta kotiosoitteesta ja -kunnasta. 

Sähköiset palvelumme

Tiesitkö, että eteläkarjalaisena voit hoitaa monia asioita kanssamme sähköisesti 24/7, vuoden jokaisena päivänä?

Terveys- ja hyvinvointiasemien keskitetty puhelinpalvelu ma-pe klo 7-20 puh. 05 352 7260. Kiireettömissä asioissa voit jättää myös soittopyynnön klo 7-16 välillä. Päivystyksellisissä asioissa ota yhteys ensin päivystysapuun puh. 116 117 ja hätätilanteessa soita 112.

Linkki päivystysavun ja hoidon tarpeen arvion sivulle

Jos epäilet koronavirustartuntaa, lue tarkemmat ohjeet sivulta Toimintaohjeet.

Voit perua ajan myös tekstiviestitse 24/7 lähettämällä viestin numeroon +358 45 739 590 38. Mainitse viestissä nimesi tai lapselle varatussa ajassa lapsen nimi, ja aika, jonka haluat peruuttaa. Aika tulee perua 24 tuntia ennen varatun ajan alkua, jotta se katsotaan perutuksi.  

Peruuttamattomasta ja käyttämättä jätetystä palvelusta voidaan periä erillinen maksu. (Laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuista 3 §). 

Ajanvarauspuhelimiin soittaminen ja jonottaminen on maksullista. Hinta riippuu soittajan puhelinliittymästä. Matkapuhelimesta maksu on keskimäärin 7-10 snt/min. 

Linkit hyvinvointi- ja terveysasemien sivuille

    Hoidon saatavuus ja valinnan vapaus terveydenhuollossa

    Päivitetty tieto hoidon saatavuudesta terveys- ja hyvinvointiasemilla sekä hammashoitoloissa on koottu nettisivuillemme. Linkki hoidon saatavuustietoihin 

    Voit valita terveysaseman kaikista Suomen julkisista terveysasemista. Tee kirjallinen vaihtoilmoitus hyvissä ajoin jokaisesta siirtyvästä perheenjäsenestä.

    Perusterveydenhuollon toiminnasta Etelä-Karjalan hyvinvointialueella vastaa terveydenhuollon toimialuejohtaja Juhani Grönlund.  

    Lääkäri ja asiakas
    Lääkäri tutkii asiakasta